Skip to main content

Time Contrasts (CELEX ESIME ZACATENCO /Sabatino)

Time Contrasts


Here's an activity I used to revise past, present and future forms with A2+ students. Although I found the movie rather disappointing (perhaps due to my high expectations), I decided (in fact it was my wife's idea) to work with "Cloud Atlas". I really liked the concept they try to develop in the film, and in the trailer the interaction among past, present and future is clearly shown. I hope you find it useful.

As a warm up: I showed them some pictures from the movie for them to spot the differences. 

Activity 1: Complete a short description using the correct verb form.

He_________ (be) a doctor.

He ________ (be) dishonest.

He ________ (travel) by ship.
Now he ______(be) a scientist.

Nowadays he ____ (be) very correct. 

Now he _____  (travel) by 

car.
In the future, he _______  (help) people in a different way.

In the future, we don’t know how he _______(be).

In the future, he__________(walk).

Activity 2: Look at the following pictures and contrast this person's lives as you did in the previous exercise. Use your own ideas.


Activity 3: Watch the trailer and check if the sentences are true or false.
  • The song sounds familiar to the woman                                        
  • The young man plays music the old man dreamed of                 
  • The man experienced a déjà vu                                                       
  • In the future, the waitresses have the same face
Activity 4: Fill in the blanks.

Yesterday, my life __________ (be) headed in one direction. Today, it __________ (be) headed in another…Fear, belief, __________, phenomena that determine the course of our lives. These forces begin long before we __________ (be) born and continue __________ we perish. 

Our lives __________ (be) not our own. We __________ (be) bound to others, __________ and __________ and by each crime and every kindness, we birth our __________.

I believe there __________ (be) another world waiting for us, a better world, and I __________ (be) waiting for you there.       

Closure: How has your life changed? Write a short description using the expressions below.

As a child, I used to….
Five years ago, I…
Nowadays I…
Next year, I’m going to…
In five years, I’ll…
In ten years, I might… 

What do you think about the activities?

Here's the worksheet.

(This activity was designed by Claudio Cajes on september 5, 2014)

Comments

  1. Hi teacher!

    Thanks for the activity. I didn't know how to anwer in the blog, so I did the activity in my notebook jeje.

    See you on saturday.

    Regards!

    Jessy...

    ReplyDelete

Post a Comment

Write down your Comment here.

Popular posts from this blog

Upper Intermediate (B2/FCE) Listening Online Practice

FCE_listening Practice

Day Two - Our Lesson Starts - A Quantifiers Map

Día Dos. (La Lección Comienza - A Quantifiers Map)      Eso de que de pronto me digan haz esto o aquello, sin saber siquiera de qué se trata, no me gusta; ¡y menos si está en inglés! , que apenas lo estoy aprendiendo; lo veo escrito y medio trato de captar algunas cosas, pero me parecen en chino, aunque lo explique alguien que conozca o alguien que desconozca, 'WTF!', escribo o pienso porque, por el uso, es lo único que sé qué significa y que sí entiendo. "¡Qué diablos es eso de QUANTIFIERS!".      Comencemos, en 'Day One' dijimos que es necesario recordar que hay sustantivos contables y no contables (countable and uncountable nouns--medio entiendo de qué se puede tratar), y, lo más importante, que esos QUANTIFIERS, que no sé qué sean, ni con qué se comen, ni para qué me sirven, expresan número o cantidad pero sin ser específicos, es decir, no hablo de  un  libro o de  dos , ni de medio kilo o de k ilo y medio, sino de mucho o muchos ,...

Por Si Quieres Saber Cuál Es Tu Nivel De Inglés

     En los 28 años que llevo enseñando inglés he aprendido que entre más conoces a quien enseñas, más efectivo es lo que les enseñas y cómo les enseñas. Definitivamente, el tiempo que nos damos para conocer a nuestros alumnos no es tiempo perdido sino tiempo academico porque nunca dejamos de aprender...         Sé que este post me va a restar popularidad, pero alguien tiene que decirlo. Hablaré del Marco Común Europeo de Referencia para la Lengua ( CEFR ) y sus Niveles porque fue una pregunta muy repetitiva en lo último que dicté. Estamos en el ultimo tercio del 2024 y no abrí cursos A2, ni B1 ni B2 ni C1, sólo un 'taller' de pronunciación para público en general (que, por cierto, resultó muy exitoso y pretendo repetirlo durante el primer trimestre del 2025, ya te avisaré, para que estés al pendiente por si te interesa).      No los oferté porque, al menos aquí en México--y es en mucho a lo que me refiero a que esta publicación me ...